donderdag 21 september 2017

Arabische vertaling van de vijf richtingwijzers

De Van Mierlo Stichting en het Internationaal Democratisch Initiatief (IDI) hebben een Arabische vertaling gemaakt van de sociaal-liberale richtingwijzers van D66. Op deze manier willen de Van Mierlo Stichting en IDI bijdragen aan de democratische ontwikkelingen in de Arabische wereld.

De Arabisch-sprekende wereld verandert iedere dag en de behoefte van mensen om zelf (politieke) keuzes te maken groeit. Zeggenschap over het eigen leven staat centraal in het sociaal-liberale denken. De vertaling is gebaseerd op de vijf richtingwijzers van D66:

• Vertrouw op de eigen kracht van mensen;
  • Denk en handel internationaal;
  • Beloon prestatie en deel de welvaart;
  • Streef naar een duurzame en harmonieuze samenleving;
  • Koester de grondrechten en gedeelde waarden

Van de vertaling zijn 1000 exemplaren gedrukt. Deze worden door het IDI gratis verspreid op bijeenkomsten van sociaal-liberale zusterpartijen in het Midden-Oosten. Bent u ook geïnteresseerd in deze publicatie? Dan kunt u deze publicatie hier bestellen. Wilt u graag meer weten over deze publicatie? Stuur dan een e-mail naar internationaal@d66.nl.

Lijkt het u leuk om trainingen over het sociaal-liberalisme in het Midden-Oosten te geven? Neem dan contact op met D66 Internationaal.

Aanbevelingen Arabische vertaling van de vijf richtingwijzers
In plaats van een dogmatische lezing kiezen wij voor richtingwijzers op basis van principes. Deze zijn relevant voor mensen in het Midden-Oosten die tegen de stroom in werken aan een democratische, vrije samenleving gebaseerd op waarden en met kansen voor iedereen. Internationale samenwerking en economische vooruitgang zijn sleutels tot een wereld met minder oorlog en conflicten. Europese samenwerking is daar misschien wel het mooiste voorbeeld van. De progressief-liberale waarden die wij in Europa en in Nederland zo koesteren moeten versterkt en gedeeld worden, wereldwijd. – Marietje Schaake, Europarlementariër D66

In een wereld waar vrijheid en individuele ontplooiing onder druk staan, blijft het een belangrijke taak om gelijkgezinden te steunen – aan de ene kant door van hen te leren en aan de andere kant om hen af en toe houvast te bieden. De vijf richtingwijzers hebben mij altijd in mijn werk voor D66 geholpen. Het is dan ook mooi om te zien dat deze introductie van het sociaal-liberalisme nu ook in het Arabisch beschikbaar is, zodat meer activisten en politici hier gebruik van kunnen maken. – Pauline Kastermans, voorzitter IFLRY