dinsdag 16 juli 2019

D66 Internationaal | Project Officer

D66 Internationaal zoekt een nieuwe Project Officer. Je bent geïnteresseerd in internationale politieke ontwikkelingen en wil het sociaal-liberalisme versterken in binnen- en buitenland? Dan is deze vacature echt iets voor jou!

D66 Internationaal / Stichting Internationaal Democratisch Initiatief (IDI) werkt samen met liberale partijen en bewegingen in de landen rondom de Europese Unie, bijvoorbeeld Wit-Rusland, Bosnië en Herzegovina, Marokko en Tunesië. Als Project Officer ben je medeverantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoering van de activiteiten. Denk bijvoorbeeld aan campagnetrainingen, een crashcourse over de opbouw van een politieke partij of een seminar over sociaal-liberaal gedachtegoed. Je zorgt voor de programmatische implementatie, onderhoudt het contact met de partners en stuurt bij waar nodig. Daarnaast draag je bij aan inhoudelijke en financiële verantwoording richting de subsidieverstrekker, zet je internationale ontwikkelingen binnen de partij op de agenda en vertegenwoordig je D66 waar dat nodig is.

Taken

Als Project Officer werk je samen met de International Officer aan het realiseren van de activiteiten en het jaarplan van D66 Internationaal / Stichting IDI en de relaties van D66 met buitenlandse partijen. Daarbij breng je de richtingwijzer “Denk en Handel Internationaal” dagelijks in de praktijk. Grensoverschrijdend handelen en de internationale oriëntatie van D66 zijn bij jou in goede handen.

Profiel

Een internationaal georiënteerde bruggenbouwer die beschikt over de volgende competenties/achtergrond:

• academisch werk- en denkniveau;
  • bekend met het sociaal-liberale gedachtegoed;
  • kennis van en interesse in internationale politieke ontwikkelingen;
  • bedreven in het schrijven van publicaties;
  • zelfstandig werker en denker met een politieke antenne;
  • interculturele sensitiviteit;
  • initiatiefrijk, flexibel en hands-on organisatietalent;
  • goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Plaats in de organisatie

Het Landelijk Bureau is het in Den Haag gelegen partijbureau van D66. Het bureau is het kloppend hart van de vereniging, waar met een hecht en dynamisch team wordt samengewerkt aan o.a. landelijke campagnes, talentontwikkeling, ondersteuning aan afdelingen, ledenadministratie en de totstandkoming van verkiezingsprogramma’s. Ook het internationale werk behoort tot het werkveld van het Landelijk Bureau, ondergebracht in D66 Internationaal / Stichting IDI.

Je rapporteert aan de International Officer (Landelijk Bureau) en werkt samen met de Internationaal Secretaris (Landelijk Bestuur) en het bestuur van Stichting IDI. D66 Internationaal valt onder het Cluster Gedachtegoed & Internationaal binnen het Landelijk Bureau.

Arbeidsomstandigheden

Het betreft een part- of fulltime functie (vier of vijf dagen per week). Indiensttreding geschiedt bij voorkeur medio september, ten laatste 1 oktober 2019. Het betreft een aanstelling voor een jaar, met uitzicht op verlenging. Je bent bereid te reizen en regelmatig in de avond of het weekend te werken. De standplaats is het Landelijk Bureau in Den Haag, in overleg is thuiswerken mogelijk. De functie is ingeschaald in groep 9 van de BBRA schalen. Precieze inschaling is afhankelijk van opleiding en werkervaring; er kan een aanloopschaal worden gehanteerd.

Belangstelling?

Sollicitaties, voorzien van motivatiebrief en cv, kun je tot 7 augustus richten aan Martijn Bordewijk: (Coördinator HR) via vacature@d66.nl. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in augustus 2019.

Meer informatie over de functie kan verkregen worden bij de Internationaal Secretaris van het Landelijk Bestuur, Tjeerd Dierckxsens via tjeerd.dierckxsens@d66.nl.