woensdag 2 juni 2021

D66 Internationaal zoekt stagiair(e)!

Heb je talent voor organiseren? Interesse in internationale politiek? En kennen sociale media voor jou geen geheimen? Lees verder! D66 Internationaal zoekt van 1 september 2021 tot 1 februari 2022 een stagiair(e) voor 4 dagen in de week.

D66 Internationaal werkt met politieke organisaties in (Oost-)Europa en de MENA-regio (Midden-Oosten en Noord-Afrika) en ondersteunt projecten op het gebied van democratisering. Daarnaast organiseren we regelmatig debatten en conferenties over internationale thema’s in Nederland en online.

Werkzaamheden

Als stagiair bij D66 Internationaal lever je een belangrijke bijdrage aan het Internationaal Bureau van D66. Je werkzaamheden zijn divers en bestaan onder andere uit:

• verantwoordelijkheid voor online communicatie (social media, website)
  • bedenken en creëren van video’s en visuals
  • logistieke ondersteuning van internationale (online) trainingen en conferenties
  • achtergrondonderzoek voor projecten en schrijven van briefings

Profiel

• Je volgt een opleiding aan hbo of universiteit en hebt een studenten-OV
  • Je vindt internationale politiek interessant
  • Je voelt je prettig bij het D66 gedachtegoed
  • Je bent een ster met sociale media en handig met WordPress
  • Je kunt zelf visuals en korte video’s maken en editen (of vindt het leuk dit te leren)
  • Je schrijft makkelijk en kunt je stijl aanpassen aan de lezers
  • Je hebt er lol in om zaken tot op de bodem uit te zoeken
  • Je houdt in het oog wat belangrijk is, stelt prioriteiten en haalt de doelen die je stelt
  • Je redt je prima in je eentje en schrikt niet als alles anders loopt dan gepland
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en begrijpt en spreekt de Engelse taal goed

Stagevoorwaarden

De stage loopt je vanuit het Landelijk Bureau van D66 in Den Haag. We bieden je een maandelijkse stagevergoeding van €435 (op basis van vijf dagen per week) en een telefoon- en datakostenvergoeding van 15 euro netto per maand. Bovenal krijg je een inspirerende en dynamische werkomgeving en internationale werkervaring. Je werkt in een klein team binnen een flexibele organisatie, dus het kan zijn dat we je vragen om onvoorziene zaken op te pakken. Reken erop dat je af en toe ook in het weekend of de avonduren werkt. De maatregelen rond het coronavirus kunnen gevolgen hebben voor de stage (bijvoorbeeld werken vanuit huis of aanpassing in de werkzaamheden). Waar mogelijk doen we dit in overleg.

Solliciteren

Enthousiast? Deel je CV en motivatiebrief voor 15 juni 2021 met Martine van Schoor, hoofd van het Internationaal Bureau: martine.vanschoor@d66.nl. Ook voor vragen kun je contact opnemen met Martine via e-mail of via +31 6 58742503. Gesprekken vinden plaats in de laatste twee weken van juni.